Avtal
Du måste ha fyllt 18 år för att handla på DPOSH, är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att kunna beställa. Du måste ha förmåga att kunna ingå avtal samt inte stå under förmyndarskap. När du får vår leveransbekräftelse finns ett avtal.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuell leveransförsening, även för tryck- och skrivfel samt tekniska fel. DPOSH förbehåller sig rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad.
* Snabb leverans, leveranstid 1-4 vardagar, kostar 22:-. Denna leverans är fraktfritt vid köp över 1450:-.
* Gratis leverans, 3-6 vardagars leveranstid.
Har din försändelse ej hämtats ut och återsänds till oss, kan du debiteras en kostnad på 200 kr om vi måste skicka om din försändelse på nytt för frakt samt administrativa kostnader. Din försändelse finns på utlämningsstället i 14 dagar.
Kontakta oss gärna om ditt paket har skickats tillbaka till oss eller om du ej har möjlighet att hämta ut paketet inom 14 dagar.
Leverans
Vid beställning före kl 13.00 skickas varorna samma dag. Vårt mål är att du som kund alltid skall få beställda varor inom 1 - 5 vardagar efter ditt paket skickats från oss. Vid beställning fredagar, helger samt helgdagar, skickas varorna första helgfria vardag.
DPOSH ansvarar för transporten och vi använder alltid Postnord för snabba säkra leveranser.
Det är mycket ovanligt att försändelser kommer bort. Skulle detta hända så behöver du inte vara orolig, vi garanterar att du alltid kommer få dina produkter.
Små försändelser skickar vi som första klass brev. Varor som väger upp till 2 kg skickas med Varubrev. Dessa leveranser sker till din brevlåda om försändelsen tillåter, i annat fall levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din brevlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller påse på lådan är utförd. Du aviseras via PostNord App och via sms/email. I dom fall det inte finns möjlighet att lämna försändelsen vid din bostad skickas din försändelse till ett ombud nära dig, det är dock mycket ovanligt.
Om dina varor överstiger 2 kg användes Mypack Collect. Skickas ditt paket med My pack Collect kommer du att få en länk från Postnord via sms eller mail där du har möjlighet att välja att hämta ut ditt MyPack Collect paket på ombudet med enbart utlämningskod. Detta betyder att du inte behöver visa legitimation utan behöver istället identifiera dig via mobilt BankID. Med detta val kan du låta en familjemedlem, eller en av dig utsedd person hämta ut ditt paket genom att du delar din kod till din budbärare.
Normal leveranstid är 1–5 vardagar. Vi strävar alltid efter att leverera i tid, men förbehåller oss för eventuella förseningar från Postnord. Skulle en produkt oväntat vara slut i lager på grund av ett lagerfel, kontaktar vi dig snarast möjligt för att erbjuda ett alternativ eller en snabb återbetalning.
Vid en försening ger vi PostNord ytterligare två arbetsdagar att leverera till din brevlåda från det ursprungligen beräknade leveransdatumet. Om leveransen inte har kommit fram efter den tiden, hjälper vi dig gärna vidare och ser till så att du får dina beställa produkter.
Vid restnotering hos våra leverantörer under längre tid skickas övriga varor direkt. Vid restnoteringar, om produkten är slut på lager eller annan ev. försening så har kunden rätt att utan kostnad häva köpet och vi betalar tillbaka beloppet inom 20 dagar. Vi kontaktar då alltid kunden.
Integritetspolicy
Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi skyddar, hanterar och använder personuppgifter.
Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk nu levande person. Exempelvis kan bilder och ljudupptagningar som behandlas i dator vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (t.ex. IP-nummer) är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej. Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning, överföring och radering.
I och med den nya dataskyddslagen, GDPR, som trätt i kraft den 25 maj 2018 har vi uppdaterat vårt sätt att hantera personuppgifter samt gjort det ännu tydligare för dig i vilket syfte vi sparar och använder kunddata. GDPR står för General Data Protection Regulation och ersätter den svenska personuppgiftslagen. För dig som kund innebär det att dina personuppgifter får ett ännu starkare skydd och att du får mer kontroll över hur dina personuppgifter används.
När du genomför ett köp i vår butik godkänner du att vi sparar dina personuppgifter för att du skall kunna få ditt paket levererat till dig, samt att vi skall kunna följa upp dina beställningar om någon form av reklamation, återköp eller fel har skett. Om det har skett en reklamation eller reaktion kan vi även behöva spara uppgifter om detta för att vi i framtiden skall kunna erbjuda dig absolut bästa rekommendation. Dina köp lagras också i vår databas för att vi skall vid vägledning lättare ge dig en bättre och snabbare rekommendation. Dina personuppgifter går aldrig vidare till tredje part förutom våra samarbetspartners Svea Bank AB, PostNord, Logtrade, Fortnox och Rule.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Du behöver inte ha ett skäl för att få dina uppgifter raderade.
Vi sparar alltid dina uppgifter i vår databas så länge ändamålet kräver detta för att ha möjlighet att hantera eventuella reklamationer, returer eller frågor. Samt för att uppfylla företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav eller myndighetsbeslut. Enligt bokföringslagen lagras uppgifter upp till 7 år.
När du ger ifrån dig uppgifter om dig själv på DPOSH ska du alltid kunna vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) för att utomstående inte ska kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av oss på DPOSH utan skickas endast vidare till Svea Bank AB. Du kan läsa mer om klarnas betalningsvillkor här nedan under ”Svea”. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t.ex. i ditt konto och i kassan. Vi arbetar även på daglig basis med att se till att både vi och våra system är i fas med aktuell säkerhetsstandard.
Det är ytterst sällsynt men om ett dataintrång skulle inträffa har vi tydliga och konkret utarbetade rutiner för hur vi hanterar dessa för att minimal skada ska ske. Du som kund kan också vara lugn med att om något skulle inträffa kommer du självklart att bli informerad.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Vid upptäckt av falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.
Vi använder oss av Svea som betalpartner och alla dina betalningar hanteras av Svea Bank AB som får tillgång till dina personuppgifter i form av namn, adress, telefonnummer, personnummer och mailadress. Observera att det även är Svea som genomför en eventuell kreditupplysning. Du kan läsa mer om Sveas betalningsvillkor under avsnittet betalningsalternativ.
När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse per e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med kundtjänst. I nästa steg skickas en leveransbekräftelse per e-post med information om att din beställning är skickad.
När du lämnar din e-postadress i samband med ett köp använder vi den för att skicka orderbekräftelse och leveransinformation. Genom att lämna din e-postadress godkänner du att vi också kan använda den för att skicka information om nyheter, produkter och erbjudanden från DPOSH AB. Du kan när som helst avregistrera dig från våra marknadsföringsutskick genom att klicka på avregistreringslänken i varje e-postmeddelande.
Dina uppgifter som du anger sparas i vår databas, och vid ditt första köp skapas ett konto åt dig för egen inloggning. Du behöver aldrig logga in för att genomföra ett köp, utan på "Mina sidor" kan du logga in för att se tidigare beställningar. Har du några frågor eller behöver häva ditt köp tar du kontakt med oss för att fullfölja detta.
Lämnande av e-postadress för nyhetsbrev
Genom att lämna din e-postadress i popupen eller på vår startsida godkänner du att vi använder den för att skicka information om nyheter, produkter och erbjudanden från DPOSH AB. Du kan när som helst avregistrera dig från våra marknadsföringsutskick genom att klicka på avregistreringslänken i varje e-postmeddelande.
Hudtest
När du godkänner att genomföra ett fullständigt hudtest hos oss, låter du oss ta del av personuppgifter (namn och kön), kontaktinformation (telefonnummer och mailadress) och de svar du gett. Denna information delas aldrig ut till tredje part utan används enbart för att du skall få ett så pass fullständigt svar som möjligt och för att vi vid behov av vidare information kan kontakta dig. Dina uppgifter sparas hos oss så länge ändamålet kräver detta, för att vi vid behov skall ha möjlighet att följa upp dina svar och besvara eventuella frågor.
När du tar kontakt med oss via någon av våra kontaktformer (mail, telefon eller sociala kanaler) kommer aldrig dina personuppgifter vidare till tredje part. Om vi genom kontakt behöver t.ex. ta din mailadress och ge en skriftlig rekommendation används den enbart internt tills du får ditt svar.
När du godkänner att prenumerera på vårt nyhetsbrev sparas enbart din e-postadress hos vår samarbetspartner Rule. Det betyder att enbart vi och de har tillgång till din e-postadress av anledning för att skicka ut nyhetsbrev. Du kan alltid själv avregistrera dig från dessa utskick direkt genom mailet och då försvinner dina uppgifter från deras databas. Om du hellre vill ta kontakt med oss och låta oss hjälpa dig går det givetvis bra och du tar lättast kontakt med oss genom mail: info@dposh.se eller telefon: 08 – 588 987 30. DPOSH medverkar inte till att skicka skräppost (spam). E-postutskick från tredje part förekommer inte.
Om du besöker vår salong för en behandling kommer vi att spara information vid bokning som namn, telefon och mailadress för att underlätta ombokning eller om kontakt behövs. Vid behandling sker alltid en analys innan där du skriver under och medger dina svar och bekräftelse på att vi får spara dina uppgifter för uppföljning med eventuellt nytt besök. Vi sparar enbart dina uppgifter så länge ändamålet kräver detta.
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Du bestämmer själv hur din dator hanterar cookies genom inställningarna i din webbläsare.
Vi använder cookies på DPOSH. Du kan läsa mer om primära cookies nedan. Dessa är skapade för DPOSH och används endast på DPOSH.
Varukorgen: Vi använder oss av cookies för att hålla reda på vad kunden lägger i varukorgen så att ett köp är genomförbart. Utan cookies (kakor) går det m.a.o. inte att köpa något i vår butik. Denna cookie kommer också ihåg vad kunden senast hade i varukorgen så att när kunden återvänder visas den gamla varukorgen.
Senast besökta produkter: När kunden handlar i butiken kommer en cookie ihåg vad kunden senast tittade på och visar det i en ruta, vilket blir ett hjälpmedel för att kunden enkelt skall kunna återvända till en tidigare produkt denna har tittat på.
Tredjeparts cookies: Dessa är skapade av någon annan är DPOSH och handlar bland annat om statistik och annonsering genom t.ex. Google analytics. Du kan läsa mer om vår samarbetspartner Googles’s integritetspolicy Här.
Med hjälp av t.ex. analysverktygen Google Analytics (tredjeparts sessions- och permanenta cookies) kan vi samla in statistik om hur våra besökare rör sig på webbplatsen, till exempel:
- Om besökaren har varit på webbplatsen tidigare
- Varifrån besökaren har klickat sig in till vår webbplats
- Vilka sidor som besöks på webbplatsen
- Hur lång tid besöket tar
- Vilken webbläsare som används
Enligt lagen om elektronisk kommunikation (2003:389) ska alla som besöker en webbplats med cookies få tillgång till information om att webbplatsen innehåller cookies och ändamålet med användningen av cookies. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att cookies används, vilket du alltid får göra hos dposh.se.
Personuppgifter som kommer att hanteras vid rekrytering är t.ex. namn, adress, telefon och mail. Samt CV, personligt brev och eventuellt arbetsprov. I vissa fall behöver vi även mer information för hanteringen men då på förfrågan av arbetssökande. Det förekommer även hantering av kontakt mellan parter internt via mail och telefon för att informationen skall hamna hos ansvarig. Informationen sparas endast så länge ändamålet kräver detta.
Om det sker förändringar i hur DPOSH AB hanterar personuppgifter kommer det att meddelas på denna sida. Rutiner för behandling kan t.ex. komma att ändras om lagstiftningen ändras.
Vi värnar om våra kunder och är helt öppen med vilka personuppgifter vi sparar. Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter är du varmt välkommen att kontakta oss.
DPOSH AB
Telefon:
08 – 588 987 30
Adress:
Siktvägen 6
178 40 Ekerö
Betalningsalternativ
Faktura: Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av DPOSH AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Företagsfaktura: Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Delbetala: Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Kortbetalning: Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Swishbetalning:
Direktbetalning via bank:
Kontakt: Svea Ekonomi AB Telefon: 08 – 514 931 13 Mail: kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se
Ångerrätt & Returer
För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet av varan. Kunden står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för hela ordervärdet senast inom 7 dagar.
Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Öppnade/använda hudvårds- makeup produkter återtas inte pga sanitära skäl.
Viktigt när du skickar tillbaka produkten, skicka med ditt ordernr, namn, adress och postnr. Samt skriver att du önskar göra ett återköp.
DPOSH
Siktvägen 6
178 40 Ekerö
Är varan skadad vid leverans kontakta oss direkt, gärna med en bild. Är varan felaktig eller du har fått en allergisk reaktion måste reklamation göras inom skälig tid samt innehålla minst 50% av produkten. Reklamationen skall göras genom att maila info@dposh.se uppge order nr och vad som är fel. Om du skulle ha fått en allergisk reaktion av produkten kontakta oss på 08-588 987 30.
Om en vara är felaktig/allergisk reaktion står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till kund inom 7 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se
Vi kan erbjuda prover på en del av Dermalogicas sortiment. Prover beställer du vid fältet "jag vill ange ett meddelande" när du slutför din beställning. Skulle vi inte ha just det prov du önskar meddelas du av oss.
Alla produkter är inkl. moms.
För er som önskar ge bort produkter i present vänligen meddela oss i fältet "jag vill ange ett meddelande" vid kassan, så lägger vi extra skydd om produkten. Vi har dessvärre inte möjlighet med paketinslagning.
Vi rekommenderar att du rådfrågar oss innan du beställer, om inte produkten tidigare har använts. Vi hjälper gärna till med råd samt skickar även prover kostnadsfritt i mån av tillgänglighet, se mer information under ”Prover”.
Alla våra produkter är inköpta från svensk generalagent och garanteras äkta och nytillverkade. Garanti på varan lämnas av respektive tillverkare.
Vi reserverar oss för tryck/skriv/tekniska fel samt ändrade villkor hos våra leverantörer och eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Vi reserverar oss även för riktigheten av ingrediensförteckningen av våra produkter. Eftersom ingredienserna kan ändras kan vi inte garantera att dessa listor är kompletta och uppdaterade. För en exakt förteckning av ingredienser i varje produkt se din produktförpackning, eller kontakta oss gärna.
Kampanj: gåva på köpet gäller en gåva per person från respektive kampanj. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av produkter i butiken, samt för eventuell slutförsäljning av kampanjer med gåva på köpet.
Kampanj: köp 3 betala för 2 så bjuder vi på den billigaste produkten av dessa 3 produkter.
Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka produkter utomlands.
Önskar du få hjälp att lägga din beställning. Kontakta oss gärna på 08 – 588 987 30 eller via info@dposh.se så hjälper vi dig. Vi har möjlighet att lägga din beställning med faktura, delbetalning, konto eller swish. Vi har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till med kortbetalning.
Alla e-handlare ska enligt lag tillhandahålla en länk till EU-kommissionens online plattform, denna lag trädde i kraft 1 januari 2016. För mer info: Klicka här
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
ARN: https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174, 101 23 Stockholm
Adress:
Siktvägen 6
178 40 Ekerö
Telefon: 08 – 588 987 30
Organisationsnummer: 556 750 – 2108
Produkten har blivit tillagd i varukorgen